Mijn missie: iedereen met plezier aan het werk.

Als juf geniet ik van het contact met de kinderen. Heerlijk hoe ze kunnen reageren. Die blik in hun ogen als ze ineens snappen “hoe het zit”. Trots zijn als ze een knutselwerk af hadden. Ik bereid het allemaal met veel liefde voor. 

Door de jaren heen kreeg ik steeds minder plezier in mijn werk voor de klas. Iedere dag kwam ik met een negatief gevoel thuis. Had ik het gevoel dat ik met teveel randzaken bezig was. Ik vergat de leuke momenten. Die waren er echt, elke dag. Ik zag ze amper. Wuifde ze weg.

De negatieve spiraal stopte toen ik ontdekte welke invloed ik daar zelf op had. Ik leerde beslissingen nemen die mij weer werkplezier gaven. Vlak daarna kreeg ik de kans een project werkdrukverandering voor leerkrachten van een Rotterdamse onderwijsstichting op te zetten. Daar heb ik zoveel kennis opgedaan, tips verzameld, ervaringen uitgewisseld. Die deel ik heel graag met anderen. Omdat ik het iedereen zo gun om met plezier te werken! Zeker in het onderwijs.

Meer weten over mij?

Mijn naam is Ineke Weenink.

Met veel plezier help ik als maatwerkleerkracht en ambassadeur van de “Tafelmethode met Stoplichtkaartjes” leerlingen in het basisonderwijs.

Sinds september 2019 ben ik ook zelfstandig werkgelukdeskundige & werkplezierversterker.

Na elf jaar voor de klas in het basisonderwijs, ondersteunde ik twee jaar lang Rotterdamse scholen in het primair onderwijs bij werkdrukverandering. Daarvoor werkte ik in diverse systeemmanagementfuncties, waarvan tien jaar bij een overheidsorganisatie.

Meer weten over mijn aanpak?

Lees verder in deze artikelen.

Good practices_ minder werkdruk Tips in het ROM-magazine november 2019

‘Hoe verander je werkdruk in werkplezier_ Pak de ruimte die er is’ Artikel op leraar24 december 2018

Ga in gesprek en leer van elkaar Interview in het BOOR-magazine juni 2018